I miss all those sweet, silly, random texts. - Läsvärt osv -

Här hittade jag texten.
(Tänker mest på inom förhållanden nu, har inte något med mitt privatliv att göra, bara allmänt liksom). Jag brukar ofta undra hur killar tänker i vissa situationen, vad som är skillnaden mellan oss, tjejer och killar egentligen. Jag förstår mig verkligen inte på killar. Ibland förstår jag mig inte på vissa tjejer heller. Men det är en helt annan grej. Tjejer tänker ändå samma, även om vi har olika åsikter om saker och ting ibland. Vi tänker ändå samma. Och i slutänden står vi ändå på samma sida. Men killar... Förstår inte hur, vad eller varför de tänker som de göra. Förstår inte hur allt går till i deras hjärna, förstår inte hur allt det som de gör verkar bra i deras hjärna. Jag menar inte att killar alltid tänker och gör fel. Men väldigt väldigt ofta. Och jag säger absolut inte att tjejer alltid gör rätt hela tiden, eller har rätt om allt, för det gör eller har vi inte, vi gör så många fel. Vi är själva ibland "the douchebag".

Men jag har försökt förstå skillnaden mellan oss. Försökt se och tänka ut efter andras ord, kroppsspråk osv. Har lyssnat på min vänner, hur deras killar är, hur deras vänner är, hur tjejerna tänker, hur killarna tänker.
Tjejer vill oftast ha mer än vad vi kan få. När vi fått det vi vill ha, vill vi oftast ha mer. Vi får aldrig nog. Och vi fortsätter att kämpa när vi väl fått det vi vill ha. Vi vill ha onödiga sms, vi vill ha telefonsamtal, ett hjärta klockan 4 på natten.
Killar är nästan motsatsen till detta. När de har fått det som de vill ha, slutar de att kämpa. De vill inte ha mer än vad de har, de vill bara ha det som den redan har. Vissa killar fortsätter kämpa, andra inte. Vissa tar det de har förgivet. Tänker antagligen att 'nu när jag har det jag vill ha, kan jag väl låta det vara som det är?'.
Tjejer är motsatsen till detta. Tjejer vill ha bekräftelse, vi vill att killen ska kämpa, ge mer än vad de egentligen kan ge. Vi ställer de krav vi tycker att vi förtjänar. Får vi inte det, tröttnar vi. Vi vill hela tiden att allt ska förbättras, vi vill bearbeta på t.ex. vårt förhållande, att saker och ting ska bli ännu bättre.
Tjejer tänker på framtiden, tjejer tänker på sådant som killen inte ser eller märker av. Vi kräver mer av killar, för vi vet att det vi kräver, skulle vi hur lätt som helst kunna göra för killen.

Tjejer blir lätt osäkra, medan killar är lite för säkra när det gäller förhållanden. Tjejer behöver som sagt bekräftelse rätt ofta, vi behöver veta att vi betyder mycket för den andra personen. Annars kan det bli så att vi tänker för mycket. Killar behöver nog också veta det, men jag har fått uppfattningen om att killar liksom är mer självständiga och klarar sig utan våra onödiga sms osv. medan vi tycker att det är det sötaste som finns, typ.
Tjejer är mer rädda för sanningen, medan killar faktiskt kan ta emot den och acceptera.


Kommentarer
Postat av: stevan

2012-01-30 @ 18:27:27
URL: http://stevan/alrssaam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0