Jag önskar alla ett gott nytt år!



ÖNSKAR IOSEFINES.WEBBLOGG.SE (JOSEFINE!)

Ni är världsbäst alla läsare :D
I Love You All!


If it kills me



En gammal favorit ur Mraz-skivan.
Så jävla underbar, jag svimmar!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


You think you're cooler than me


nyårslöften!

Förra årets nyårslöften:

1. Jag har visserligen gått upp typ 5 kilo, men jag har rasat ner dem också. Upp och ner går det.
2. Jag vet inte om jag kan svara på det, har glidit ifrån mina gamla vänner och hittat nya. Jag är en ensamvarg, trivs väldigt bra i mitt eget sällskap, kanske något jag får fortsätta jobba på antar jag.
3. Det har gått bra!





♦ Vara riktigt duktig i skolan.
♦ Våga gå ut och träffa nya människor utan att skämmas över mig själv - våga ta för mig mer av livet.
♦ Dansa och träna mer för det är så kul!


hej! Gick upp kl6 imorse för att säga hejd...

hej! Gick upp kl6 imorse för att säga hejdå till syster som åker bort över nyår. Låg i soffan och kollade på scooby-doo, det äger :-D haha. Har legat inne och sett film typ hela dagen. Nu ska jag och mamma åka in till valbo och kanske shoppa lite ;-) puss


Papa's burgeria

Just nu;
Papa's Burgeria
Papa's Burgeria


DAG 22

Dag 22

– Min favoritplats 
Jag vet inte om jag har en favorit, skriver flera :)

- Scen   jag älskar faktiskt att stå på en scen med massor av folk nedanför, den där pirriga känslan i magen och känslan att man verkligen vill visa vad man går för är oslagbar.
- Danssal   bara att veta att man ska få dansa är underbar och särskilt där känner man sig taggad.
- Altanen eller balkongen   härlig plats att sitta ute på på somrarna.


google.se

DAG 21

Det har blivit lite kaos med dom här dagarna-saken, men jag kör 2 stycken idag så gör jag sista imorgon så att jag slipper skriva på julafton, för jag kommer antagligen inte ha tid då :)

Dag 21

– Mina rädslor 



- Mörker   jag är livrädd för mörker och har alltid varit.
- Att vara ensam   att leda folk eller att vara ensam och inte ha någon aning om vad man ska göra eller vart man ska ta vägen.
- Spindlar   samtidigt som jag tycker att de är svincoola och vackra så är dom så himla äckliga och får mig att rysa och skrika.
- Insekter   vissa insekter kan vara fina, men oftast så är dom bara obehagliga tycker jag.
- Åka båt   kanske är det efter alla gånger jag sett Titanic? jag tycker att det är läskigt att åka båt.
- Vatten   jag är jätterädd för vatten, inte för att dricka eller duscha, men att simma, jag får panik så fort jag får stänk i ansiktet.




DAG 20

Dag 20

– Det här får mig att gråta
Jag tror jag har gjort en för mycket en dag :/ haha.


Marley och jag.
+ boken.

...bland annat.

DAG 19

Dag 19

– Det här får mig att må bättre









+ massor av andra trevliga personer och mumsiga och goda saker! :)

DAG 18 (igår)

Dag 18

– Det här upprör mig

Det finns massor av saker som upprör mig.
- Lögner
- Svek
- Sega datorer
- Folk som inte kan sitta still och vara tyst
- Misstag
och jag vet inte hur länge jag kan hålla på... tyvärr.

Erik

Erik vann Robinson!
Härligt säger jag bara, jag och syster har hejjat på honom och Daniel hela vägen till slutet från början så vi blev jäääätteglada :D


jag måste krya på mig.

Jag har åkt på en riktig förkylning nu. Det känns som huvudet ska explodera och näsan detsamma. Gick och la mig i sängen typ 10 igår (?), en fredagskväll, stört, men jag somnade i alla fall och sen vaknade jag runt klockan 5 imorse och kunde inte somna om.
Shit, nu fick jag en nysattack så att tårarna började rinna.
Äh, nu ska jag kolla bloglovin för det har jag inte gjort på ett tag. puss!


DAG 17

Dag 17

– Den här månaden........


......... har varit kanon men alldeles för lång för att skriva något för. hihihihi

DAG 16

Dag 16

– Detta ångrar jag

Jag ångrar massor.
Jag ångrar att jag gjort vissa saker som jag verkligen borde ha gjort och jag ångrar att jag sagt vissa saker till vissa personer som jag tycker väldigt mycket om - saker som har sårat dom. Men jag tänker inte ta upp något utav det på bloggen, det är lite... privat :p
Men jag ångrar också att jag var så snabb och råkade trycka på "försök skaffa barn" och inte "myspys" igår med mina simmar och sen sparade när hon blivit gravid, för nu får dom tvillingar och sims har stängts ner flera gånger när dom flyttat så jag har fått gjort om massa hus flera gånger och barnen har fötts flera gånger. Det går inte att ändra, jag får helt enkelt byta familj för den klarar inte av att man är så många i en familj :/ trist ju.


DAG 15 (i... förrgår ^^)

Dag 15

– Min favoritfödelsedag

Min favoritfödelsedag var nog min födelsedag år 2009 när jag fick min bärbara dator och sen åkte jag och familjen hem till min moster och sov där i några dagar. Jag träffar nästan aldrig mina kusiner så det var roligt att få träffa dom då också :)

kommentar ♥ svar


svar: Vi är bäst på att drömma :D



Svar: tack gummpi! <3

godmorgon! Jag har nyss vaknat nu. Men tän...

godmorgon! Jag har nyss vaknat nu. Men tänkte bara säga att bloggningen läggs lite åt sidan nu, det är ju en hel del att fixa nu innan jul :) puss


hårdvård

HAHA I INLÄGGET OM MINA DRÖMMER SÅG JAG NU ATT JAG HADE SKRIVIT "HÅRDVÅRD" ISTÄLLET FÖR "HÅRVÅRD", jag är king på att stava i farten jag ;) hahahah


DAG 14

Dag 14

– Mitt favoritminne

Usch vad svårt, man har ju så sjukt många minnen. Men jag har ett minne som jag aldrig kommer glömma, jag kommer ihåg det som om det vore igår.


Andreas födelsedagskalas för jättemånga år sedan.
Men då var jag så himla glad, så lycklig att få fira min absolut bästa kompis födelsedag. Andrea var allt för mig, utan henne fanns inte jag. När jag tänker tillbaka på den dagen när vi sprang omkring på hennes tomt och lekte kurragömma med alla andra så inser jag hur sjukt lyckligt lottad jag var som hade en vän som henne, för nu är vi knappt vänner längre.
Jag orkar inte berätta allt vad vi gjorde för det är rätt suddigt, men jag kommer ihåg när Andreas mamma tog detta kortet och vi sprang omkring och lekte en massa lekar.

DAG 13 (igår)

Dag 13

– Min första kyss

Jag är okysst, 12 år och okysst ;) hehe.

DAG 12

Dag 12

– Mina drömmar

Herregud, jag har och har haft så sjukt mycket drömmar. Jag är en riktig dröm-fia, bara drömmer om allt och vill saker som kan vara helt omöjliga, men drömmar är bra, they keep you going right? ;d

Men okej, jag antar att jag drömmer om att bli en riktig dansare, liksom en sån dansare som dansar på scener i Idol och sånt.
Jag och Sofia har också bestämt att vi ska åka till NY och dansa och sen ska vi åka tillbaka hit till Sverige och starta en dansskola ;) haha.
Man får väl drömma eller? hihi.


Sen har jag också drömt om att bli kändis, jag har aldrig riktigt tänkt på hur eller för vad, jag vill bara att folk ska känna igen mitt namn och jag vill se mig själv på tv och sånt.
Självklart har jag också alltid drömt om ett hus i LA och massvis med stålar, men ;) haha.

Nån lektion har jag och Jossan pratat om att öppna en skönhetssalong, det skulle jag också vilja göra. Eftersom jag sedan tvåan har haft problem med min hy skulle jag vilja bli expert på hudvård, hårdvård och smink. Det också en dröm, faktiskt.

DAG 11

Dag 11

– Den här veckan

Jag har faktiskt ingen aning om vad jag har gjort i veckan, bara lite suddigt minne i huvudet, ni får stå ut ;)

Måndag: Det var första måndagen utan dans, så jäkla tråkigt. Var i skolan.
Tisdag: Var i skolan.
Onsdag: Var i skolan.
Tosdag: Var i skolan. Följde med Jossan, hennes pappa och hennes farmor och handlade efteråt.
Fredag: Var i skolan. Skulle ha följt med på lussen men jag fick ingen skjuts så stannade hemma.
Lördag: Satt lite vid datorn. Gjorde julgodis med mamma och syster. Buffy. Satt vid datorn.
Söndag: Denna dag har inte varit än, men den blir nog trevlig :)

Om jag vann 100 000 kr då skulle jag......

- Göra riktigt fint i vårat hus (mitt rum först och främst ;D)

- Resa till USA

- SHOPPA


Vad skulle ni göra om ni vann 100 000kr ? :)


nytt igen.



När jag tvättade ansiktet fick jag en idé och jag gjorde denna header på ca 10 minuter ;) men jag gillar ändå den mycket mer än den jag gjorde för ett tag sedan (jag la upp den i förra "ny design"-inlägget).

Jag tycker det blev mycket bättre, nu fattas bara snöflingor :D
Vad tycker ni?

DAG 10

Dag 10

– I min handväska

Jag har faktiskt ingen handväska, men jag har en skolväska som jag använder varje vardag ;)


Min rosa Adidas väska!
Hmm, det varierar vad jag har i den. Men jag har alltid tandborsten i den, ibland har jag ansiktskräm och handkräm. Jag tror jag har ett gammalt läppglans som jag fick av en tjej i Spanien förut - med med meloooonsmak! Jag har också alltid massor av hårspännen, borsten följer med ibland också.
Läxor och skolsaker är självklart med nästan varje dag.
Sen är det nog inget mer, eller det är väl massa småsaker som ligger och skräpar däri, men dom har jag ingen koll på vad det är isf ;)

DAG 9

Dag 09

– Mina syskon




Enligt mig världens sötaste bild!

Okej, jag har en syster som heter Jennifer. Hon är 19 år gammal och har bott i Uddevalla fast nu har hon flyttat hem igen, hon vill flytta tillbaka dit.
Hmmmm... hon är duktig på att rita och har världens dåligaste humor (som jag då).
Hon är finast och bäst och jag älskar att vara med henne fast hon bara tycker att jag är dryg, oftast! ♥

DAG 8

Dag 08

– Det här hade jag på mig i dag


+ ett brunt linne och en vit tjockiströja (har inga bilder)
Jeansen är köpta på JC, linnet på H&M och tjocktröjan har jag ingen aning.

bara för att jag har tråkigt

Jag har insett att jag är bra
Jag lyssnar på Devon Werkheiser - sparks will fly
Jag pratar inte just nu
Jag tycker vintern är iskall
Jag avskyr när folk snackar skit eller säger onödiga och taskiga kommentarer
Mina bästa vänner är dom bästa  
Min första vän hette andrea
Kärleken är vacker
När jag borstar tänderna pillar jag alltid med mitt hår med andra handen
När jag lagar mat blir det ingen god mat
Det sexigaste yrket är något jag inte vet, ehehhe
Det är charmigt när man inte är som alla andra
Jag är rädd för mörker
Den värsta känslan är skuldkänslor 
Den bästa känslan är att känna sig accepterad och omtyckt
Jag är bäst på en hel del, haha
Jag är sämst på att inte halka 
Om jag va ett djur skulle jag vara en klumpig dansmus
Om jag va en insekt skulle jag vara en humla
Om jag vore ett redskap skulle jag vara en pensel
Jag kommer alltid att vara påväg himlen
Det finaste som finns är en glittrande pokal
I sommar har jag haft sommarlov
Sist jag grät var i måndagskväll
Jag kan inte kontrollera tårar
När jag vill tänka så tänker jag för mycket
När jag bakar så bakar jag något som oftast inte blir särskilt lyckat
Min mobiltelefon är gammal och tråkig
När jag vaknar på morgonen så snoozar jag
Innan jag går och lägger mig kollar jag på film 
Just nu tänker jag på vad jag ska skriva här
Bebisar är söta, fast ganska läskiga...
Ikväll ska jag göra massor av saker, eller ingenting
Jag vill verkligen inte bli någon jag känner mig misslyckad i.

DAG 7 - tråkig, så jag bytte ^^,

Dag 07

Ett ögonblick Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag vilja byta med...
Jaja, jag bytte till en roligare ;) hahaha.

Okej, om jag blev tvungen att byta skulle jag nog vilja byta med...


Alyson hannigan.
Bara för att hon är både söt och sjukt vacker!
ËLLER

Sarah Michelle Gellar.
För att hon är söt :D

DAG 6

Dag 06

– Min bästa vän

Jag har flera bästa vänner, men jag skriver om mina 2 närmsta.






Elin.
För ett år sedan kände vi knappt varandra. Nu är du min bästavän och jag behöver dig och älskar dig så mycket! Du finns alltid för en när man mår dåligt och du stöttar alltid, du förstår alltid och även om du inte gör det så lyssnar du.
När vi är så kan vi alltid skratta åt typ vad som helst och i skolan har vi också så kul.
Det finns inte ord för hur glad jag är för att du är min vän ♥







Jossan.
Så många gånger vi har bråkat, skrikit och sagt så himla taskiga saker till varandra, men sen så ser vi bara på varann och skrattar och sen är det över. Jag hoppas att vi kommer vara vänner jämt för så som du har lyft upp mig efter så många fall och du får mig alltid att skratta när jag gråter.
Jag behöver dig och jag älskar dig! ♥

DAG 5

Dag 05

– Min dag

Vaknade, gjorde mig iordning, såg julkalendern med syster min och sedan gick jag till skolan. Våran lärare var sjuk idag igen så vi hade vikarie.
Efter lunchen var det luciaträning i gympasalen och det gick väl bra.
Följde med Jossan hem efter skolan där vi plockade upp lite kläder ur lådor och hängde/lade in i hennes garderob. Sen käkade vi korv och satt vid datorn, HAHA.
Pauline kom och en stund efter det kom pappa och hämtade mig.
Nu sitter jag vid datorn och ska snart göra läxor, plugga till provet som vi har imorgon.

Jag älskar dig så mycket Elin, du är guld värd ♥

hemma från dansuppvisningen

Nu är jag hemma från dansuppvisningen! Det var kul, fast tråkigt att bara dansa en dans, ska börja på mååånga fler nästa termin hoppas jag! :)
Själva dansen gick väl sådär, tappade bort mig här och där menmen... sånt som händer.


Pyramiden i början.

jag ser helt störd ut :/ hahaha





hehehehe.







nästan slutet.

DAG 4

Dag 04

– Vad är kärlek?

För mig är kärlek vackert. Lycka och trygghet.
Kärlek för mig behöver inte bara vara till sin pojkvän eller flickvän, kärlek för mig kan också vara till vänner och familj.


dansuppvisning idag!

OOoo,
om ett tag ska pappa släppa av mig vid folkets hus för då är det dags för dansuppvisning. Så kul! Fast ändå tråkigt, för nu är det flera veckor kvar tills dansen börjar.

Oj. måste ner nu, tjing!

DAG 3

Dag 03

– Det här åt jag i dag

Då ska vi se.
Vaknade vid 8 och gick upp och käkade frukost = rostad macka och oboy.
Lunch = Korv, mos, ketchup och senap + mjölk.

Roligt?
Väldigt ;)

DAG 2

Dag 02 – Min första kärlek


Min första kärlek, faktiskt så var jag en riktig killtjusare när jag var liten men det var en pojke som jag var kär i hur länge som helst på dagis.
Philip.
Herregud vad jag skäms över det idag.
Men jag var verkligen kär i honom, jag älskade att vara med honom och jag älskade hans röst, hur han såg ut, alltihopa.

Jag har faktiskt ett kort där det står typ "med dig är jag lycklig" - som jag skulle ge till honom, men jag har det kvar idag och jag kommer aldrig att kasta bort det :D

DAG 1

Dag 01 – Om mig

Okej. Jag heter Josefine Olsson och är 12 år, fyller 13 år i januari. Om jag ska beskriva mig själv så är jag väl en sprallig dansmus som älskar att dansa, tycker också om att umgås med familjen och vänner. Sköter mig i skolan, tycker att det är viktigt så att jag slipper jobba med något trist när jag blir vuxen.



Som sagt, jag älskar att dansa.
Det gör jag på Ackes Dansskola och har gjort det sen jag var ca 6 år.
Längtar gör jag också till gymnasiet då jag redan börjat fundera på att gå danslinje, vi får se hur det blir! Eller hur? :)


pose.

23

Många har börjat med listor, det ska jag också göra så får ni lära känna mig lite bättre! :)

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Det här åt jag i dag
Dag 04 – Vad är kärlek?
Dag 05 – Min dag
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 09 – Mina syskon
Dag 10 – I min handväska
Dag 11 – Den här veckan
Dag 12 – Mina drömmar
Dag 13 – Min första kyss
Dag 14 – Mitt favoritminne
Dag 15 – Min favoritfödelsedag
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Det här upprör mig
Dag 19 – Det här får mig att må bättre
Dag 20 – Det här får mig att gråta
Dag 21 – Mina rädslor
Dag 22 – Min favoritplats
Dag 23 – Det här saknar jag

Onsdag

Goddag!
Var i skolan idag och det var väl sådär, kom hem och då var jag och Elin ute litegrann, sen gick vi till kullarna. Vi åkte lite madrass men pratade mest bara en massa, såg FYRA stjärnfall på typ 20 minuter, mina fyra första i hela mitt liv också :D
Just nu väntar jag på mammsi för vi kanske ska åka till valbo och leta (idag igen) efter något silvrigt som jag kan ha på mig på dansuppvisningen.

Har ni någon fråga, fråga bara på. Jag svarar självklart på frågor när som helst.

RSS 2.0