Jag är med & tävlar om att bli veckans blogg!

Hos Elin!
Klicka här för att komma dit :)


Söta tjejer



Såhär kul har jag och Lisa just nu, sitter och webbar osv. Fula ungar.
HAHAH jag dör.


Why do girls run from the guys who try to make them happy, and fight for the ones that make them cry?

Jag hittade en text som verkligen borde läsas.
Klicka här


30 november 2011





Om facebook-statusar

En väldigt dum sak är när någon har skrivit en status på t.ex facebook om att den mår så dåligt, eller något sånt, eller t.ex "Det största misstaget var du" eller "Jag mår bättre utan dig". Sedan kanske man skriver att man inte ville att sitt ex skulle se det och någon tror på det och tycker att det är konstigt att man skrivit den på facebook om man inte vill att sitt ex ska se den. Men det är väl klart att man vill. Har man skrivit den på facebook vill man väl att folk ska se den och bry sig, reagera, bara för att det känns bra inom sig för en stund och alla ord kanske inte är riktigt sanna, men det känns ändå bra att få ut dem och få honom/henne att fortfarande komma ihåg att man varit ett par. Det är inte lätt att gå vidare från någon och det krävs sånt där, massa facebook-statusar och deppiga texter överallt, tårar och tomma ord lite här och där, det är en process som jag tror de flesta går igenom. Det är nog nödvändigt för att man ska kunna resa sig igen och kunna stå på hela fötterna. Jag vet kanske inte så mycket, men jag tror nog att det är lite så...


papper





Jag går och lägger mig i sängen nu och skriver, skriver, skriver.
Sedan tänker jag sova.

*pling*
okej, kanske om en liten stund.


dagens


dum bild, puss.


Åh vad lovely



dag 5 – en låt som får mig att gråta.

Det finns ingen låt som alltid får mig att gråta, men när jag är på gråt humör så ja, då finns det rätt många. Men lyssna på "Sånt som kan få mig att gråta", låtar fyllda av minnen och känslor.


Jag är med & tävlar om att bli veckans blogg!

Hos Linnea!
Klicka här för att komma dit :)


Måndag



Hejsan. Några random bilder från idag och sen en ful bild från när jag och Lisa sprang in på toan på skolan med Oscars Iphone och knäppte fjortisbilder, heheheheh. Jaja. Gick som bambi på hal is till skolan imorse med Frida, kom försent för att det var så jävla halt så man kunde ju knappt gå, i alla fall, efter skolan gick jag och Lisa ner på stan och kollade efter tapeter åt mig, hittade en som var perfekt men den var tydligen "för dyr" så blir sur. Får väl åka och kolla med pappa imorgon också. Skriver såhär mycket, åkte och handlade lite med mamma senare på kvällen i alla fall och måste gå och sova nu så att jag orkar gå upp imorgon. pusshej ♥


dag 4 – mina mål/drömmar/önskningar. (Jag är inte så deppig som jag låter)

Jäklar. Svårt det där alltså.
Okej, mina mål.
Just nu är det att tänka positivt, lämna datorn och den vackra musiken i mina öron just nu, duscha, ta hand om mig själv, tänka mer positivt och sedan sova och drömma den vackraste drömmen nånsin. Större mål är väl att fortsätta fixa skolan så bra och inte slacka av, sluta slösa så jävla mycket pengar på skit som godis och annat onödigt. Men gud. Mål. Vad är det för något egentligen?

Mina drömmar.
Att flytta härifrån Sandviken med världens toppbetyg, vara en glad, positiv tjej i sina bästa år. Gå på dansgymnasium, dansa på scener, föreställningar, i tv, ja, överallt. Ha världens bästa pojkvän med mörkt hår och glittrande ögon, en varm famn och pianofingrar. Hihi. Längre än så har jag inte hunnit drömma tror jag.

Mina önskningar.
Jag tror inte att önskningar någonsin kommer gå i uppfyllelse om man låter alla höra dem.


dag 3 – innehållet i min väska.


Så det här är väl väskan som används mest just nu och jag hatar den, åh, vill bara ha en ny.
Fattar inte varför alla hade såna där ett tag, och fattar inte varför jag inte har gjort mig av med den, blä.


Men okej, grävde precis ut allt i väskan.
Så först hittade jag en gammal flygbiljett och ett läppglans.


En kalender vi fick i skolan som jag inte ens använder, den bara ligger där.
Nån liten klämma till håret som hamnat där nångång.
Ett glas från Caspers gamla solglasögon som han stampade sönder, gammalt minne som jag aldrig tänkt på att ta ur.
Allergitabletter utifall att.



Min kära parfym också då.


Nån TL-klubben-nessesär (kan fortfarande inte stava till det, tror jag), med smink.
Nått halsband som hamnat där med tiden.

Sen har man väl olika saker i den varje dag, detta vad var jag kunde hitta just nu.


Till Lisa

Jag måste verkligen, bara måste berätta det här för dig.



Lisa, du är den absolut bästa vännen jag någonsin haft, lyssnar alltid, förstår alltid, tröstar alltid och får mig alltid att skratta. Vi är så himla olika, att vi passar så himla bra ihop. I alla fall, det jag ville berätta var att man borde ta vara på sån här vänskap, hålla hårt fast i den. Igårkväll när det där hände, det som vi båda två vet, så gjorde det så himla ont att se dig sådär ledsen. Det sprack i hela mig att se dina ögon sådär tårfyllda, att veta precis hur det kändes när det stod "Lägg till som vän", att veta hur ledsen du var för att du förlorat en av de viktigaste personerna. Allt jag kunde tänka på var att få dig att inte gråta, du fick inte gråta, för då skulle jag också börja gråta, och skulle vi börja gråta... ja, det vore inte bra. Jag ville bara ta dig i min famn och få dig förstå att jag verkligen menade att allting skulle bli bra igen. Det gjorde så ont. Det var som om halva mig levde om all den där smärtan jag kände förut, den där som du hjälpte mig igenom, och hela mitt hjärta sprack i tusen bitar. Jag älskar dig och du är som en syster, min syster ♥


Jag köpte nya ringar idag



Bara spring in i dom och blev lite småkär
Lindex 49:-


Det snöar!




Vill egentligen att det ska sluta och bli sommar, men är det vinter så är det väl.


Första advent


Var på tjejkväll hos Emma igår och det var kul, fast det blev lite kaos och ledsamt ibland, så var det kul. Idag är det första advent och det är inte ens snö, känns konstigt, fast ändå rätt skönt, men vill att den ska komma. Valde bilden på mig och Jossan för att jag blir glad när jag ser den, och glad tycker jag att man ska vara.
Åker till IKEA med mamma som sagt, hörs.


27 november

Hejsan. Jag har lockar i håret idag också, och snart åker jag till IKEA med mamma. Ska bara lägga in lite ny musik på mobilen, pusshej!



Okey... It's so confusing, you sure been messing with my mind. Eh eh eh eh yeah. You cut me loose and suddenly we're doing fine. I'm not a perfect little girl but I should get what I deserve and I refuse to be your mother, so tell me... What's in it for me, I really gotta know. What's in it for me this ain't a one man show. To in my life, you come and you go, ain't happy about it so I gotta know, what's in it, what's in it for me.  Please understand me, your games ain't working anymore, ain't working anymore. You can't have this candy and keep one foot outside the door, no. And how you only come around when your life is upside down and I'm about to blow your cover,
So tell me... What's in it for me, I really gotta know. What's in it for me this ain't a one man show. To in my life, you come and you go, ain't happy about it so I gotta know, what's in it, what's in it for me. 
I got no time for a hit and run. I need more than a little fun, cause I only play for keeps. I gotta know what's it all about. Go ahead, spit it out. Say what's in it for me, what's in it for me?


Finast

I can't make you love me, if you don't.
And you can't make your heart feel, something it wont.


hos emma



Sitter hemma hos Emma just nu, dunkar musik med tjejor osv,
hörs puss ! ♥

Baby I never thought you could be such a cold-blooded killer



Haha, ååh. Jag har lyssnat på Darin hela dagen.
Vad är det med mig?
Nejdå, men han är faktiskt bra...
- Breathing your love
- I'll be alright ♥
- lovekiller
- Only you can save me
- dance


dag 2 – en person jag vill träffa just nu.

Inte bara en, jag vill träffa många!
Men okej
1. Lisa
2. Alexander
3. Jossan


hur kan det vara fel?

Jag är så svag, kan inte stå rakt. Kan inte hålla mig till livet bara följer dig som vanligt. Trots alla tårar och svek och trots att min tro är svag, så älskar jag dig varenda jävla dag. Jag bara vet det inom mig att du är han jag vill ha, för du gör mig till tjejen som jag alltid velat va. Jag kanske tror för mycket och jag kanske överdrev, men det känns ju så rätt, hur kan det då vara fel?


Yesterday you were mine


Ja godmorgon. Ska se ett avsnitt Värsta Pojkvänsakademien och sen gå och duscha och fixa mig, åka och köpa present till Emma med Lisa och ikväll ska vi hem till Emma som fyller år, grattis älsklingsemma! ♥


fredagkväll

Hejsan. Har webbat hela kvällen typ med Alex ♥
Sitter och kollar på Värsta pojkvänsakademin och dricker julmust.


typ... forever alone





Lisa: kanske hur snygg asiat här som helst... dör...
Jag: men lisa vafan! ta med han hem så kommer jag på sekunden!
Lisa: haha, fyfan. Han var typ helt perfekt... han hade jag fan kunnat va tsm med... :o:o:o
Jag: men fyfan vad elak du är.. hade du sagt det i tid hade jag kunnat teleportera mig...
Lisa: haha nej eller han är min... ;)
Jag: han kanske har en tvilling ^^
Lisa: haha jaa ^^

Våran vanliga konversation ungefär.. ehehheheheh.


Mooooove



Man vart ju lite sådär lagom glad när vi ska dansa en av street-danserna till den här låten!


dag 1 – en bild på mig + 10 fakta om mig.



Josefine Olsson



















Kanske världens sämsta sanningar, men jag fick lite trångt i huvudet för tillfället.


24 dagar

Okej, bara för att få lite fart här på bloggen så tänker jag köra en såkallad "lista" med lite trevliga punkter så att ni får lära känna mig bättre, alltid kul :)

dag 1 – en bild på mig + 10 fakta om mig.
dag 2 – en person jag vill träffa just nu.
dag 3 – innehållet i min väska.
dag 4 – mina mål/drömmar/önskningar.
dag 5 – en låt som får mig att gråta.
dag 6 – typ av killar jag faller för.
dag 7 – vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
dag 8 – en dålig vana jag önskar att jag inte hade.
dag 9 – bild på mig och min bästa vän.
dag 10 – en bild på mig idag och vad jag hade på mig.
dag 11 – någonting jag oroar mig för.
dag 12 – en bild på ett ställe jag vart på.
dag 13 – en bild på mig själv för ett år sen.
dag 14 – någonting jag ångrar.
dag 15 – min favorit årstid och varför.
dag 16 – en person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
dag 17 – vad jag åt idag.
dag 18 – en bild på det jag köpte senast.
dag 19 – min favorit film.
dag 20 – en bild på mig med en annan hårfärg än den jag har nu.
dag 21 – min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
dag 22 – någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
dag 23 – mitt favoritprogram och varför.
dag 24 – min favorithögtid.


Det blev lite fel





Åkte till skolan imorse som vanligt, dansade foxtrot och vals, det gick väl bra, faktiskt ganska kul, heheh. Sen bytte vi om då och typ ingen kille i våran klass hade bytt om för vi skulle vara gansters men då ändrade några tjejer oss och gjorde oss till töntar istället, haha. Så ni ser ju hur vi såg ut, dåliga bilder men jaja ^^
Slutade vid 1 och gick hem då, vet inte vad som händer en fredag som denna, kanske bara chillar lite... tråkigt. nedå, men vi får se. puss ♥


we go ***** tomorrow



Jamen tjena, åker ner till iogt snart då för dansträning, kommer hem efter 9 som alla andra torsdagar. iiii alla fall, imorgon är det nån maskerad-grej på skolan så då ska vi visst klä ut oss och imorgon får ni se vad vi ska vara, mobilbloggar väl in nån tuff bild ^^


kom nyss hem från skolan, ligger i soffan ...

kom nyss hem från skolan, ligger i soffan och kollar på vänner och dricker te. Har världens mensvärk , fml. Måste plugga lite innan träning också. Hoppas ni har det bättre, puss


hörs när jag kommer hem

I miss you
Värd att lyssna på, bara för att den är så fin, och den påminner mig så mycket om sommarn.


De där gångerna då man vill ändra på hela livet

".. sen försöker man att glömma och gå vidare, lämna allting bakom sig men allting bara kommer tillbaka varje kväll när man ska sova. man önskar att man inte minns, men man gör det. och då undrar jag hela tiden "om jag är stark och lämnar -----, vem ska då ta hans plats?". vem ska jag prata med på kvällarna om allt som hänt under dagen. vem ska kunna få mig somna sådär leende och lycklig varje kväll. det går ju inte. jag fattar inte. ja. kärleken är så jävla fucking blind att jag snart cuttar ut ögonen. godnatt, jag älskar dig ♥"


Ur min dagbok 23 november 2011




klockren



Låten på spotify? klicka här


Please, don't be in love with someone else.



Hejsan! Hittade en gammal bild från nån dansuppvisning för några år sedan, så liten ^^
Ska i alla fall snart byta om och sen åka på träning då, disco idag och tack livet för det, skulle typ, vara ledsen annars känner jag. Efter skolan idag åkte jag i alla fall hem en stund och fixade mig osv, sen åkte jag och träffade lisa och vi åkte och satte oss på donken och snackade typ. Kanske bloggar senare, eller imorgon ♥

"Please, don't be in love with someone else."


tråkigt liv

Hejsan bloggen och ni som läser. Hade stressigt imorse och låset till cykeln hade frusit osv så Felicia var snäll och skjutsade mig ♥ var i skolan då, ganska segt. Hängde vid ica en stund efter skolan med Lisa, tuffingar som vi är ni vet, kom hem sen och däckade i soffan, frös som en gris... i en... frys, eller nått. Det är så jävla kallt och jag orkar inte vara vaken, går och lägger mig, klockan är halv 5, vintern är tråkig. Godnatt.


Jossan & Sofia - disco par



Här är våran disco par.
Vi kom ingenvart med den, men jag är väldigt nöjd ändå faktiskt. Sen har jag fortfarande inte fattat hur jag kunde komma 2:a på street singel, jag var hur trött som helst och hade bara kunna somnat och det var ju första gången jag tävlade så åh, jag är glad.
Jaja. puss ♥


Ackes dansskolas skolmästerskap 20 november 2011


Lisa hade väl lite tråkigt med min kamera, heheh.













Sen efter all denna träning var det dags för att börja tävla då, och det får ni filmer på i ett annat inlägg!
Det gick i alla fall helt okej, jag kom på 2:a plats i disco singel, 2:a plats i street singel och sedan kom jag och Sofia på en 2:a plats i street par. Bara 2:a platser för mig idag alltså, haha, inga pokaler var det heller, diplom istället, men sjukt rolig dag i alla fall! Älskar att dansa, det bästa som finns ♥


trött tjej


Godmorgon. Och för er som tycker jag ser trött ut, jag är trött!
Gick upp 7 imorse för att hinna duscha och packa och allt, har nästan inte packat nått alls och vi ska åka om en stund. Så jag kanske mobilbloggar under dagen, eller dagen och dagen, kommer hem vid 4-5 igen så :) Trots att det är en liten tävling så är jag lite nervös, kanske för att jag inte har tävlat på hela terminen. åååh, hejdå.
Önska mig lycka till? :)


"och nu insåg jag precis att det här bara är början."

Jag skriver många texter här nu, kanske borde jag inte, men det är bara fullt i huvudet just nu. Jag bara sitter här och verkligen hatar den där känslan av att sakna någon, jag vill inte, vill inte, vill inte, vill inte. Jag vill bara kunna glänsa med ett bra liv och le så jävla mycket så att h*n får se att jag mår bra ändå, att jag faktiskt har gått vidare och mår bra. Har jag gjort det? Om inte, då är det på tiden att jag gör det. Men varje dag går jag, jag går och går men det känns som om jag inte kommer någonstans. Det känns som om jag står på samma plats som jag gjorde den första september, det var så länge sedan nu, ändå känns det ibland likadant som det gjorde då. Varför är det så? Det är så meningslöst, onödigt och sårande. Jag vet inte ens varför jag mår dåligt när jag ser ditt namn, varför det gör så ont att se ditt leende överallt så fort jag startar datorn, det gör så ont att bara minnas alla de där jävla orden som sagts, jag hatar det. Och vad jag hatar mer är när jag sitter här och k-ä-m-p-a-r för att inte tänka på dig, kämpar för att inte skriva till dig, ibland är det så svårt att jag bara faller ihop och gråter. Jag önskar att jag kunde låta bli, bara låta dig vara, showen är över nu, det är slut och jag är den enda som sitter kvar i salongen. Jag hatar att behöva kämpa varje dag för att låta dig vara, kämpa varje sekund för att inte påminnas om dig, och nu insåg jag precis att det här bara är början.


ännu en video



Ännu en dansvideo med mig och Sofia.
Här dansar vi streeten då, eller flamsar gör vi väl mest ^^ hihi.
Jag får väl gå och träna lite till nu jag, pusshejs.


what the hell



Lyssnar på denna, och känner mig lite what-the-hell just nu :>


s-j-u-k-t


Asså hur fan kan folk tycka att det här är okej och kul?
Jag tycker att det är helt jävla sjukt att man ens orkar sitta och redigera en sån där bild, hur frisk kan man vara om man vill att en människa ska dö så mycket? Det är inte ens kul att se, det är bara hemskt och sjukt. Jag brukar inte lägga mig i och "skydda" Justin Bieber, men börjar det inte gå lite över gränsen när folk gör sådär? Kan man inte bara låta killen vara känd och må bra, måste man sitta och önska att han ska dö? vem och vad skulle det hjälpa? åh jag fattar inte, så läskigt och vidrigt så det är inte sant.


street singel - koreografi = klart!

Hejsan, sitter/ligger vid min bärbara sega dator just nu för att jag ska ha musik i mitt rum. Skulle tränat med Sofia men det gick inte så vi får kötta på i en timme imorgon vid tävlingen. I alla fall, har precis gjort färdigt min street singel - koreografi , första gången jag tävlar i street så det är väl lite smått nytt då, är en äkta discobrud jag ;) haha, i alla fall, ensam hemma ikväll så ska bada, ansiktsmask och annat mys då, puss!

- nån gammal bild från i våras, eller i somras, vet inte riktigt.
saknar min lugg så mycket så jag svimmar här!


Oj, förlåt för att jag inte svarade. Jag spelade ignoreradig4.


Godmorgon. Nu går jag och duschar, sen tränar jag lite och sen ska jag träna mer med Sofia ♥


As much as I can say it's "his loss" ... deep down I know it's mine too.

Tjao, kom precis hem från Lisa och ska gå och tvätta ansiktet, borsta tänderna och allt sånt där, sen sover jag stocken. Lång dag imorgon med träning och "förberedelser" till tävlingen på söndag, alltid bra att vara redo har jag hört ;) godnatt

Justja, kan ju va lite trevlig och berätta vad vi gjorde. Vi cyklade ner till hemmakväll och gick omkring där lite också, såg massa folk vi kände och sen cyklade vi till donken och satt där i typ en kvart, sen cyklade vi tillbaka till hemmakväll och köpte godis och sen hem till Lisa ^^ såg 50 first dates som var jättebra och fin! Sen dunkade vi musik och partade med sån där "epelepsi-lampa", haha. Såg halva av en urdålig film och sen fick jag skjuts av Lisas snälla pappa hem!


kommentar + svar

frida om dansvideor - Jossan & Sofia -:
vart har du redigerat videosarna? :)

Svar: I windows movie maker :)


Nu åker jag på utvecklingssamtal!




Har lite bråttom och orkar inte fixa håret.
När jag kommer hem är jag med lisa, pusshej!


Utkast: Nov. 18, 2011 (varför tänker man för mycket när vintern kommer?)

- "It feels just like I'm sinking, and I claw for solid grounds. Pulled down by the undertow, never thought I could feel so low."
Jag tänker inte låta någon förstöra för mig igen, inte låta någon göra mig lycklig för att sedan ta allt ifrån mig. Det är bra nu, kanske var det "bättre" förr, jag minns inte riktigt. Efter en tid glömmer man nästan känslan någon person gav en, det var så länge sedan nu, flera månader, faktiskt. Jag minns vissa stunder som om de vore igår, jag minns hur jag grät, hur jag skakade, hur jag frös fast jag var varm och jag minns att varje gång jag hörde hans namn så gick en stöt genom hela min kropp och sedan blev jag alldeles varm. Nu blir jag kall. Önskar att jag bara kunde sluta reagera överhuvudtaget på hans namn. Kanske kommer jag aldrig att kunna göra det, alltid kommer han att äta sig in i mitt huvud och aldrig låta mig få ro. Ibland vill jag bara stänga allt ute och springa till månen där jag får vara ensam, bara för mig själv och ha mina deprimerade tankar och bara vara ledsen, sårad och forever alone. Ibland vill jag bara bryta ihop och gråta, jag tror att man måste göra så, för att sedan kunna resa sig igen och se världen på nytt, ungefär som att börja om och hela tiden göra det bättre och bättre och tillslut behöver man inte gråta över honom mer. Tillslut är han bara ett minne.


mitt humör idag typ :>



off to schooooooool , kyss
har denna underbara låt i huvvet


fredagmorgon

Godmorgon. Ska fixa mig klart och packa idrottkläder, slutar halv 12 idag för att spanskan är inställd. skönt. heheheh. Fast jag måste tillbaka till skolan sen för jag har utvecklingssamtal, hoppas det går snabbt. Ska vara med Lisa också, känns som det var tusen år sen senast!
I alla fall, ni får ha det bra så länge, så hörs vi sen ♥


Det som reste mig ikväll


Lisa bästavän ♥
och
just say fuck u & smile
(en låt för varje ord)


dansvideor - Jossan & Sofia -


Denna är från idag, och vi har svårt att vara seriösa, hahaha, men ibland händer det. I alla fall, vi tränar lite osv, har trevligt, och dansar samtidigt ^^



Här är en lite gamlare video, eller den är väl någon månad.
I alla fall, vi dansar, tränar, trevligt och skojj att se.


So take my hand and you'll never be lonely. I won't let you go.

Jag antar att det inte finns något annat jag kan göra än att glömma dig, jag tror vi håller på att glömma varandra redan och det sårar mig, för jag vill inte, jag vill inte glömma dig, jag vill ha dig i mitt liv, prata med dig om allt som händer varje dag. Vill stötta dig och hjälpa dig upp när du faller, jag vill veta att varje gång jag är ledsen finns du där. Nu vill jag inte ringa längre, vill inte störa dig. Jag kan strida, kämpa och kriga för dig, men hjälper det? Livet bara svishar förbi, kanske är det verkligen så att det inte spelar någon roll hur mycket man tycker om en person och hur mycket man än tror att man kommer vara så nära en person resten av sitt liv, räcker det med några veckor, så är man längre ifrån varandra än någonsin.
Kommer du ihåg alla gånger du torkat mina tårar med dina vackra ord?
Kommer du ihåg alla gånger vi bara lyssnat på varandras andetag?
Kommer du ihåg alla timmar som vi skrattat åt massa dåliga skämt?
Vet du hur mycket jag försöker för att göra dig glad när du är ledsen?
Vet du hur många fjärilar du fått flaxa i min mage?
Vet du hur bra humör du alltid fått mig på när jag mått dåligt?

Vet du hur mycket jag saknar dig?


IMORGON ÄR DET FREDAG!



Godmorgon, håller på och klär på mig och fixar mig. Ska skynda mig packa gympakläder också så att jag hinner träna till det där dumma so-provet. Ha en bra dag, tjingeling ♥


~ I miss you... and I wish you'd call.





Detta får bli ungefär resten av min kväll, antar jag. Hörs.


sover, dansar, äter, pluggar, pluggar, pluggar, dansar, sover.



Hej alla!
Var i skolan, massa lektioner och det var ju lite drygt, dans sista i alla fall, det var ju bra. Sen åkte jag direkt hem till Sofia och vi har tränat heeela eftermiddagen, det är ju tävlingsdags på söndag, hoppas på åtminstone 2 pokaler, hihi ^^ Ska träna lite nu också och filma in danserna osv så att jag inte glömmer bort dom, det är ju lite bråttom att få in dom i huvvet nu. I alla fall, måste plugga SO också för vi har prov imorgon, fml. Aja. då vet ni vad jag har för mig ikväll ♥


tisdag

Halloj! Har inte bloggat något idag men jag har bara varit i skolan och sedan suttit hemma och pluggat, städat lite och lagt in kläder i min nya garderob som blev klar igårkväll. På söndag är det äntligen dags för tävling igen, dock bara skolmästerskap men det är ju alltid kul det med såklart! Ska träna med Sofia imorgon och på torsdag också, på fredag är jag med Lisa. Så om det blir dålig uppdatering dessa dagar vet ni varför, puss ♥


snö snart eller ?



Jamen snö koooooooooom,
jag blir glad om den kommer nästa vecka!


En av de bästa känslorna

En av de bästa känslorna som finns är att vara glad och lycklig, för det man har och för hur det är. Just nu lyssnar jag på musik jag lyssnade på under sommaren, låtarna jag grät till eller var ovanligt kär och glad till, jag älskar det. Jag blundar och minns precis hur det kändes och för några sekunder känns det som om jag är tillbaka och jag kan nästan känna hur solen brände mot mina kinder, hur det pirrade i hjärtat och magen, och den där känslan av att vara levande och leva.
sommar tvåtusenelva


Igår - 13 november



sitter i sängen & pluggar för tillfället. ...

mms_img62786 (MMS)

sitter i sängen & pluggar för tillfället. Känns som om jag aldrig kommer fatta nått av det här... Snyggt täcke jag har också förresten ? Äh, hoppas ni har roligare. Pusshej.


jag ville ha utsläppt, men ändrade mig


Jag åker till skolan nu, och när jag kommer hem blir det massa plugg för vi har prov imorgon fick jag reda på igår. Får bättre bild på hur jag ser ut idag då också, pusshej!


13 november 2011



Snart åker jag till valbo med Lisa.
HAHA, pappa frågade precis om "Justin Bäver" kommer till valbo, dryg. Fast jag älskar honom ändå, farsdag och allt ju ♥ hörshej!

Asså, är det bara jag som har märkt att mina ögon är helt olika? ;s


jag gillar att vara glad


...sedan håller vi om varandra och tänker varken bakåt eller framåt. Bara nu.


hos jossan

Tja, sitter hemma hos jossan nu och vi har kollat på Trust, skitbra film, måste ses tycker jag. Emma kom nyss och nu sitter vi och snackar. Ska hem snart och äta osv och sen får vi se vad som händer sen, om det händer nått alls. pusshej ! ♥


Försök aldrig vinna tillbaka någon som valt att förlora dig



Snart åker jag och mamma ner på stan för att köpa farsdag-present och lite mer saker som behövs.
hej ♥


lördag



Godmorgon lördag!
Hoppas du bjuder på något kul ♥

Har sovit som en kratta, skiiiitdåligt.
Vaknade och hade ont överallt och vädret är dåligt det med.


Laddar upp bilder & lyssnar på världens gamlaste men bästa låt.





it's ridiculous
It's been months
And for some reason I just
can't get over us
And I'm stronger than this


♥ FREDAG ♥

Tjalala. Åkte som sagt ner på stan med Lisa och vi gick omkring lite och snackade bara, sen satte vi oss på donken och sen kom David & Oscar, sen Felicia & Maja. Så gick vi runt med dom lite på stan osv, Oscar köttade oss alla, eheheh. Träffade en till Oskar & Isak och dom var med oss, vi gick mot hemmakväll och köpte powerking och klubbor, sedan tillbaka ner till donken för att vi frös. Satt där och snackade ett tag, sen gick vi in på ICA, sen tillbaka till donken och sen åkte jag och Felicia hem.
Äntligen helg, love life ♥


knöl mitt i ansiktet



Halloj. Det är lite stökigt bakom mig just nu eftersom pappa håller på och bygger om mitt rum, snart är det klart, överglad! Var i skolan idag då och det var nice, typ inga jobbiga lektioner och slutade 1. Har varit hemma och väntat på att Lisa ska sluta och ska bara fixa mig lite nu och sen är jag med henne, pusshej ♥


I hope she breaks your heart

Godmorgon. Jag tänkte bara säga att jag lever osv. Har världens träningsvärk sen dansen igår ♥ Ska gå och ta på mig något roligt nu och sen packa gympakläder och läxor i toooon. Men det är fredag idag! Så ska vara glad och positiv för mums på fredagar. Ha det bra, puss!


status


I die a little inside when you're online and you don't talk to me.

Hejsan. Jag lyssnar på denna låt nu, minns sommaren och saknar den så oändligt mycket att det gör ont i hjärtat. Minns varje steg, varje andetag och hans händer som jag tyckte så mycket om. Jaja. Ska gå och packa ner lite grejor som jag måste ha med mig till dansen, läxor och ombyte till exempel. Åker ner till danssalen runt klockan 6 och kommer hem efter 9. Skönt. Vi hörs.


♥ dansen är allt



Hej! Jag är så överlycklig, high on life typ
Har precis duschat - efter en timmes disco-träning, helt underbart, finns typ inget bättre - och gjort mig klar för sängen lite, ansiktsmask är på och lyssnar på glad musik. Kanske hinner med lite läxa innan jag ska sova, matten vore ju bra om jag gjorde. Jaja. Babbel osv.
~ Sov gott för det ska jag! puss


When you cry, I cry with you.

Okej. Nu är det såhär, att ibland får jag panik och vill bara slänga ut datorn och aldrig mer ser den, därav kan det komma sånadär helt random "bloggpauser" som oftast bara håller i typ... en dag för mig. Mina känslor är berg-och-dalbana nuförtiden som ni kanske märker, eller det har varit så i några månader. Men nu ska det bli ändring! Inte för bloggens skull, utan för min skull.


Jag orkar inte springa samma runda om och om och om och om igen, jag är trött på det nu. Det kommer en stund, det behöver bara vara någon minut, några sekunder, då man inser att faktiskt så finns det inget att gå tillbaka till. Det hjälper inte att försöka säga något som man redan sagt förut för att det inte finns mer att säga, det finns inget som kan ändra. Ingenting kommer bli som förut, vad jag än gör. Därför måste man fortsätta att gå, det hjälper inte att titta bakåt, bara framåt. "Livet går vidare". Det är så många meningar som är sagda som har fastnat i mitt huvud och kanske kommer de alltid att vara där, kanske kommer jag att sitta där när jag är 70 år och fortfarande ha samma meningar och ord i huvudet, tänka samma tankar om hur jag kände, eller känner. Men man måste gå vidare, jag tänker inte försöka längre, jag är så trött på att bli sårad och är jag värd en chans, visst, ta den, för jag kommer inte att svika dig som förut. Men är jag inte värd en chans, låt mig då fan inte tro det. Jag är trött på att få mina känslor omkring-kastade, trött på att du gör narr av mig.
Personen som är "du" och "dig" kommer förmodligen inte ens läsa det här, inte ta sig tiden till att ens bry sig om hur jag känner, kan inte klandra honom/henne. Men om. Jag står kvar på samma plats och väntar föralltid.


Det är dags att öppna ögonen


Det är inte okej. Det jag gjorde.

fuck
Is it too late to take that back?


Ibland vill jag bara vrida tillbaka tiden och ta tillbaka allt jag sa, så att du ska stå där som en idiot och snacka med dig själv.

Jag lyssnar på JB nu, påminner mig om Spanien och jag längtar dit och till sommaren som kommer. Hatar vintern, det enda bra är julafton, kanske min födelsedag också även fast den brukar vara rätt händelselös. Så hans röst och musiken bakom dunkar i hörlurarna, alla andra ljud runt omkring smälter bort och det enda jag hör är det jag vill höra, och tangenterna som knapprar. Jag önskar att det skulle ploppa till, det där ljudet när någon skriver något på facebook, sedan kommer texten på fliken upp ".... har skickat ett meddelande", den blinkar och det brinner i mig. Jag önskar att det vore en länk som kommit för att ta mig härifrån, ta mig i ide tills sommaren kommer och då tar mig den dit, bort härifrån och bara dit jag vill vara. Jag önskar att regnet ska sluta smattra mot rutan och istället ska lätta, tunna, snöflingor landa på fönsterrutan. De ska byta ut detta gula, fuktiga höstland till ett vitt, vackert vinterland.

Men önska hjälper inte, det tar mig ingenvart. Tårarna gjorde inget annat än att blöta ner mina kinder och min kudde, de hjälpte inte särskilt mycket, de fick mig bara att känna mig ännu mer patetisk. Så jag kanske önskar att jag gjort något annorlunda, tagit en krisväg, startat en låt och snurrat några varv, hoppat några hopp och gjort något för att få tankarna på annat. Nu lyssnar jag på
Britney Spears istället. Känner mig stark, för man lär sig av sina misstag.


why am I still so afraid to lose you, when you're not even mine anymore?


Jag orkar bara inte mer.


sjunde november tvåtusenelva



Jag såg ut såhär idag,
första dagen i skolan efter höstlovet.


Klarar inte dagen om jag inte har dig i den


~ Ibland måste man.


Då du ser på mig

- Saker blir inte alltid som man vill, & ibland förväntar man sig för mycket... men det e livet.


Jag typ dog... va söt ^^


"Jag ska äta dina fötter när du sover!!!"

B I L D B O M B


























































Inte seriösa på en fläck ~
puss ♥


Let me carry you

Halloj! Lisa var här hela kvällen och vi garvade typ oavbrutet, var knäppa som vanligt, hihi. Har massor av bilder att visa men orkar inte ladda upp dem nu, heheh. Följde i alla fall med Lisa en bit hem runt klockan halv 1 och sen dess har jag suttit här och rensat bilderna osv. Lyssnar på denna underbara låt och går väl och lägger mig snart. puss och godnatt ♥


~ smakprov
en av måååååånga fler!


snart kommer Lisa


"Words no longer mean a thing. Your actions are everything."


Så himla fin video



Jag fattar inte hur fan man kan skrika till en annan människa att den ska dö. Det är ju helt sjukt. Bara avundsjuka idioter som kan säga sånt där till någon annan person. Visst, alla behöver inte gilla honom, men då ska man fan inte säga åt honom att dö heller. Vart är världen påväg egentligen om folk inte ens kan vara glad för någon annan?


Jag önskar du finns kvar


rubrik


Killen har kul -.- haha.
tycker om honom lika mke ändå ♥


herrejävlar


 
OOO MAAAJJJ GAAAAAAAAAAAD ♥


I wonder what goes through your head when you hear my name.

Jag håller på och fixar mig nu, mamma & jag ska åka nånstans sen & kolla på nå möbler & grejer. Uppsala eller Stockholm, vi får se, kanske ska gasa lite. Hejs !


igårkväll

Hej! Kvällen igår var grym! Åkte hem till Lisa och sen åkte vi ner på stan, det var ju Railjam osv så vi ställde oss och kollade när dom åkte snowboard & skidor. Sen kom Jontte och stod där med oss och kollade en stund, sen kom Jordan och Daniel och sen kom Emma och Sofia, eller sofia och emma kanske kom före.. eller äsh, jag kommer inte ihåg. I alla fall, sen kom Kalle också och vi träffade massa fler så jag kommer typ inte ihåg alla, hehe. Men vi gick väl omkring, åt lite glass, kollade på snowboard & skidor och snacka och skratta och hade kul. Åkte hem vid 10, eller halv 10 kanske, kommer inte ihåg det heller ^^,
Kul var det i alla fall! ♥


fuck this, I'm going to NARNIA

Dusch nu, sedan fixar jag mig iordning och sedan stan med vänner :)


Varför lära sig av gamla misstag igen, när man kan lära sig av nya?


Så jag sitter här, med min dumma lugg, fy vad jag ångrar mig, men sånt man får leva med.
Har kollat på film ikväll, städat lite, dansat, stretchat, spelat dragonfly (måste ursäkta Sofia för alla gånger jag mobbat henne över att vara besatt i det spelet, det är faktiskt jävligt roligt), kollat på ännu mer film. Jag orkar inte sitta vid datorn, man känner sig så jävla... äh. Gör något annat ♥


Footloose

Jag åkte ner och hyrde den gamla Footloose, dom har ju gjort en ny version nu, som har biopremiär idag. Men den gamla var i alla fall grym, tycker det är jättetråkigt att det är så lite killar som dansar nuförtiden, hur kan man inte älska det liksom? :>
Jaja, filmen är värd att se!
Puss ♥


if you've got somebody worth fighting for, don't let anybody hold you down.

Går och skaffar mig ett liv.
Hej!


jag har nog aldrig haft såhär kul förut! ...host.





kärlek fick jag inte heller, nej...


-En vacker dag kanske du kommer till mig, säger att du har ångrat dig.








Fick för mig att gå ut med kameran och ta lite höstbilder och det blev några röda.
Är lite sjuk av mig, men ska gå och ta alvedon och nässpray nu :>
Hoppas det händer nått kul idag, vill inte tänka. hej.


Just nu :



Hittade ett gammalt dokument som jag skrivit om.


killar - När hon försöker ignorera dig, då är hon verkligen sårad.



Jag och Lisa fick lite tråkigt här på varsitt håll, så vi åker ner på coop och köper godis nu!


fyfan vad jag inte borde göra saker utan att fatta att jag kommer ångra mig



Tvingade mamma ta fram saxen och klippa luggen på mig.
Än så länge ser det förjävligt ut med mössa, och ännu värre utan mössa.
fml


repeat = helt kär


Jag slog vad med Lisa om att hon inte kunde bita stora märken i min mobil...



... och hon gjorde visst det :>
Så kul hade vi när vi satt på donken igår, absolut, vilka liv vi har... haha.


You're gonna find someone new, I really hope you do, 'cause I love you.

Godmorgon! Jag är vaken nu, fast låg kvar i sängen ett tag och lyssnar på lite musik innan jag gick upp och åt frukost, men jaja. Dumma Lisa som ska till stallet idag så jag inte kan vara med henne! I alla fall, vi får väl se vad som händer, pusshej.


RSS 2.0