Fredag

Hej på er igen! Just nu haglar det apamycket, om ni ville veta. Men i alla fall, skoldagen var seeeg. Jag har varit ner på stan en sväng med pappa också, köpte lite saker till tävlingen imorgon och sen var vi och handlade. Lösnaglar och en foundationborste bara, och godis och pannkakor till tävlingen, nu har jag packningen kvar som jag måste ta tag i då. Eftersom min systemis är trasig så blir digitalkameran den enda kameran jag har med mig imorgon :( Tur att man kan filma med den i alla fall.


Hur man lägger upp youtube-klipp på blogg.se (till jossebosse)

Jag lovade Jossan att visa hur man lägger upp youtube-videos här på blogg.se eftersom hon är gammal devoteare och ny här :)

1. Så först väljer man alltså vilken video man vill lägga upp.
Sedan klickan man på knappen som är inringad här på bilden nedanför.


2. Då kommer det en ny ruta upp och då klickar du på knappen som är inringad härunder.


3. Då kommer du ännu lite längre, du ser en konstig markerad kod, högerklicka på den och välj "kopiera".


4. Gå sedan in på blogg.se och logga in osv, öppna ett nytt inlägg.
Klicka på knappen som är inringad härunder.


5. När du sedan klickat trycker du längst efter all text (eller vart du nu vill ha videon), och klistrar in.



6. Sen kan du trycka på "ändra redigerare"-knappen (som i punkt 4), då kommer du tillbaka till ditt inlägg och ser hur det ser ut!

Hoppas du fick hjälp nu Jossan, och kanske var det nån mer därute som lärde sig lite nytt :)


You give me strength so I stand tall


Godmorgon på er, äntligen fredag! Nu ska jag bara stå ut den här skoldagen, sen åka till stan och köpa lite saker till tävlingen imorgon och sen hem och packa och mysa och bara ta det lugnt. Ska iväg innan 7 imorgon så tagga. Lyssnar på gamla favoriterna A1 som jag var lite smågalen i när jag var sisådär 6-7 år? haha ;) Måste skynda nu, hörs puss ♥


So, thanks for making me a fighter.


Hej. Igår hann jag inte blogga för nästan direkt när jag kom hem från skolan skulle jag ner på träning, sen åkte jag hem och åt, gick/joggade tillbaka till dansen med Sofia, tränade en timmes disco och sen gick vi hem igen. Idag har jag varit hur sur som helst hela dagen och just nu har jag inte lust med ett jävla skit, vill bara gå och gå och gå och gå härifrån föralltid, men jag ska ut och sälja kakor med Lisa bara för att hon hjälpte mig. Måste skynda mig för jag ska hem snart igen, ska till dansen en timme tidigare och träna till tävlingen på lördag med Amanda. Hörs hej ♥


humor


Nigahiga ♥


Känner för att färga mitt hår och bli ny


Hejsan tisdag. Idag efter skolan åkte jag och pappa ner på stan med min kamera, det är förmodligen fel inuti, måste troligtvis köpa en ny. Hej blocket.se :) fml. Jag och pappa svängde förbi och grattade farfar en sväng och sedan kom jag hem, mådde apadåligt och bara grät sönder, små saker kan slå mig så hårt och jag hatar det. Fick ett samtal och blev glad igen. Jag och mamma åkte och hämtade upp kaklådor som jag ska sälja ut imorgon innan dansen. Har precis kommit in från en härlig promenad, rensat tankarna. Nu tänkte jag hoppa runt och bli lite varm och sen stretcha, snart nere i spagat nuuuuu! att det ska ta en sån jävla tid.


Hans röst är ju perfektion


tidsinställt bara för att :pPpPpP
men lyssna på låten, klicka här för att lyssna på spotify ♥


The worst mistake you can make is walking away from the person who actually stood there and waited for you.


Godmorgon på er, jag har råkat haft sönder min kamera, heheheheh, så jag kommer inte blogga så mycket skoj tills den är fixad. Nu lyssnar jag på usher och måste visst skynda mig till skolan, puss!


If I was your boyfriend, I'd never let you go


Jag dör han är så bra ♥


Just girly things ♥






kommentar ♥ svar

Sofia om Kalla henne vacker istället för het, hon är en kvinna ingen temperatur.:
Var det när jag ramlade eller när vi hade hopptävling?
hahahahahahah

svar: HAHAH det var när vi hade hopptävling, hahhahahaha dör


orkar inte vara seriös


Hejsan, jag bara orkar inte ta nån roligare bild till det här inlägget, men sådär ser jag ut innan jag ska åka på träningen ikväll i alla fall, ska åka snart för jag och Sofia ska cykla. Ser ni vilka fina pixlar jag har i ansiktet? det är mitt nya smink :)
Ja asså haha åh, i alla fall, apafint väder ute idag, har suttit ute största delen av eftermiddagen och stekt i solen hörni, riktigt mysigt. Sen har jag pluggat också, som ni ser på golvet på bilden. Ska ni också rida kamel ikväll eller? :)


haha dagens



Löööördag


Heeeeej på er. Jag är glad idag, mår bra och ikväll ska jag äntligen få komma uuut och ha kul. Night Of Wishes ikväll med mina tjejor. Jag saknar min pojke, älskar honom så mycket. Men ni får ha det så bra ni med! ♥


usher ♥



Började med att dammsuga mitt rum och bädda rent i min säng.
Slutade med att jag dammsög hela huset, till Världens bästa lista ♥


Jag är född till en superhjälte


Hej på er. Igår var jag hemma från skolan, sjuk igen, därför jag inte uppdaterade, jag måste ha världens sämsta immunförsvar. I alla fall, idag var jag också hemma. Hade ingen röst alls imorse och så ont i halsen att jag knappt kunde andas, fy vad jag hatar det här. Men jag börjar må bättre. Världsbästis Lisa kom med ben&jerrys till mig igår btw, tror ni inte jag blev glad? plus att hon stannade och gjorde mig lite sällskap också ♥ sen såg jag Ladder 49 som var skitabra, såg Behind Enemy Lines och pratade med Alex.
Nu har jag duschat och fräshat till mig lite, ska dammsuga och städa upp lite i mitt rum, sen gå ner och ta jordgubbar, dricka alvedon och sen spela sims tror jag, världens bästa tidsfördriv typ.

Har säkert lyssnat på den här (<-- klicka!) låten minst 50 gånger idag. om och om och om och om igen...


So if you feel like dancin' you don't have to dance alone


Jag är alldeles för deprimerad plus att jag missar träningar också.
Därför tar jag mig ut på en lugn promenad i solen och värmen och sedan kommer jag stupa i säng, ni fattar inte hur trött jag är.


Jag får inte bli sjuk nu



Hej!
Imorse mådde jag bra, kom till skolan och orkade inte vara glad, mådde bara dåligt. Sedan ringde Alexander och muntrade upp mig lite. Fick så sjukt ont i huvudet på sista lektionen så jag blev tvungen att åka hem. Har så ont i halsen att det känns som om jag ska spy. Ingen dans för mig ikväll då, åååh askdfhsldfjhlhf. Jävla skit.
Hoppas ni mår bättre mina fina ♥


Mange Makers nya !


Metropolis 2012 - Mange Makers


Kalla henne vacker istället för het, hon är en kvinna ingen temperatur.



Hej på er!
Idag var det en vanlig skoldag, men har nog aldrig skrattat så mycket som på håltimmen idag, hahaha dog! I alla fall, när jag kom hem satt jag och väntade på att OC skulle börja, kollade på det och sen har jag inte gjort så mycket mer...
Ska ha en dagens blogg tävling snart i veckan också eftersom det var så länge sedan sist nu!


He would just always make me smile ♥


jag dör


I have always been in love with you


Godmorgon på er, såg att jag hade besöksrekord i lördags också, åh vad bra den här helgen har varit, jag är överglad! I alla fall, här gick man och trodde våren var här men tydligen inte, idag snöar det hur mycket som helst. Pappsi får skjutsa mig till skolan så jag slipper bli så snöig, hihi. Efter skolan ska jag hem och städa. pussen ♥


GLAD


kär

Hej! Igår var det lördag och jag och mamma åkte till Stockholm, träffade A och hela dagen blev världens bästa dag och jag saknar honom hur mycket som helst och det var riktigt jobbigt att se honom åka, längtar så jag dör tills nästa gång vi träffas ♥

weheartit.com
Inatt sov jag hos Jossan och idag var jag hos Lisa. Tränat har jag också gjort, cyklade hem från dansen i regn men jag är ändå världens gladaste tjej!


Världens mest nervösa tjej


Vad är det med mitt hår?


Vi sprang in på Lindex igår


139:-


Want to be his favourite hello and his hardest goodbye.


FREDAG ♥
Tar en sväng till stan med mina bästa tjejer!


Jag kommer aldrig låta dig få se mig svag.


Elefantgammal bild! ♣
Vi hade bara 3 lektioner idag och sedan lunch och sedan cyklade vi ner till badhuset vid 1 och simmade lite. Vi slutade efter det och då bastade jag och Sofia ett tag. Kom hem för ganska längesen och måste plugga för imorgon har vi spanskaprov. DÖDA MIG. Jag ska försöka tagga lite street-träning också, men nää har inte lust, skippar nog street nästa termin... hejdå.


If he's not doing anything to keep you, then why are you fighting to stay?



Jag hoppas att du saknar mig, så som jag saknar dig.


it doesn't matter how slow you go as long as you don't stop.

Åkte med mamma, syster och Thea till valbo, skönt att bara vara med familjen och så.
Nu är jag snart pank..




Världens bästa!


I'm a fool for you


Hej på er! Jag har inte bloggat sedan i tisdags, bara några små inlägg, men inte skrivit något. Livet rullar på. I onsdags var den enda dagen något hände, hade skola som vanligt, 1,5 timmes dans sista, hem 1 timme, sen ner för 1 timmes ragga, hem 1 timme, tillbaka och tränade 1 timme till tävlingen med Amanda och sedan tillsist 1 timmes disco. Världens skönaste dag. I torsdags kom syster och Thea hit, dom åker hem imorgon igen. Idag är det lördag och vi ska en sväng till valbo, kolla jacka och skor osv. Ikväll har jag lovat att titta på melodifestivalen med familjen också, hoppas Ulrik vinner!! ♥


ändå vill varje atom av mig fortfarande vara hans.



Utkast: Mars 9, 2012

9 mars 2012
Jag kanske inte fattade riktigt vilken tur jag hade som hade honom förrän det var över. och det var mitt fel att det tog slut också, jag var patetisk, trodde inte att han ville veta hur mycket jag älskade honom, eller inte ville att jag skulle bry mig så mycket som jag gjorde. Men han kanske inte kände samma sak längre, men jag borde ändå ha visat hur jag kände. Tillslut glömde jag ju det viktigaste av allt: älska honom. Jag önskar att man kunde spola tillbaka tiden, för nu finns det inget "försöka igen" längre, vi har redan försökt igen. Men varför, varför, varför? Varför får han inte vara den för mig? Det var som om all luft gick ur mig när de höll om mig, Emma och Lisa, kramade om mig och sa att allt skulle bli bra. Jag bara stod där mitt på gatan i deras famnar och grät, grät tills jag knappt kunde andas. Varför visade jag honom inte hur glad jag var? Varför stannade jag upp och tyckte att vissa saker han gjorde behandlade mig illa? Dagarna går bara nu, det enda jag gör är att försöka överleva den ena minuten och sedan den andra, och nästa, och nästa. Det har gått bra hittils. En dag. Nu är det bara miljontals dagar till.


Appreciate everything you've got. Because someday you may have nothing left.


6/3


Tårarna du fäller är orden som inte munnen klarar av att säga.


Bilden är en dag gammal och jag kan säga att idag är allt bättre. Säg inte förlåt för vad du känner, det är som att säga förlåt för att du är verklig. Idag är det måndag och skola för er som inte vet det, ändå är jag ganska glad, det är soligt fast jättekallt, men jag tror den här dagen kommer bli bra ändå, sovmorgon och lugn dag!


-

Det gör ont att känna att det är så nära. Man är så rädd så att hela kroppen skakar och andetagen och hjärtslagen känns inte ens, ingenting känns. Man undrar vad han tänker och vad han känner, om han känner likadant, eller inte. Man ångrar veranda jävla ord man skrivit, för det var inte såhär man ville ha det. Man vill ju bara ha honom nära, det är allt, men jakten på lycka är den största anledningen till olycka. Och jag gör fel, hela jävla tiden gör jag fel.

'cause we're soldiers in a war.


It's getting harder to say when I need you.


Allting flyter på som vanligt.
Det känns som om jag blir svagare och svagare inuti, inte ens dansa vill jag göra.
Hör av mig när livet är roligare.


Don't fucking say you'll be there for me when you're not.


Hej på er. Igår mådde jag inte så bra, hade mensäckelverk så jag tränade, det gjorde inte lika ont då. Idag följde jag med mamma och pappa på stan så att jag slapp sitta hemma, sen gick jag och träffade Elin och sedan gick jag hem. Jag ska till Lisa ikväll, jag är ledsen och vi ska göra något kul. Puss.


Vårsol

Jag har suttit hela morgonen och lyssnat på musik och kollat gamla videos. Jag är ganska glad och har gjort en glad spotifylista. Jag ska gå och duscha nu och sen sätter jag mig i solen, har mensvärk som en häst </3


VI SKA PÅ BIIIÅÅÅÅÅ


"Tjena, är du törstig?"



Just nu



Sitter och har facebook-videosamtal med emma medans hon fixar sig och sen ska vi ner på stan!


I've fallen somehow, feet off the ground. Love is the cloud, that keeps raining down.


Kan du inte acceptera mig när jag är som värst, så förtjänar du mig inte när jag är som bäst.




Goddagens! Tralala Justins födelsedag idag, lyssnat på denna spellista nudå och gjort mig iordning. Idag kanske jag skulle vara med Emma, annars får vi se, träning ikväll också, puss! ♥


Justin bieber ♥


Grattis till vår stjärna som fyller 18 år idag! ♥


RSS 2.0