sista april kvällen........

..... spenderades med Jossan, Pauline, David och en liten Linus. Vi var ute och smällde smällare lite och sen gick vi och kollade vilka det var som smällde vid skolan och då träffade vi Hugo, Leo, Häggis och Allan, sen kom Casper och vi stannade lite till, sen frös vi och då gick vi hem till Paulines farmor och Pauline och Jossan gick typ iväg så jag fick sitta med David och Linus och prata, haha :) har inte garvat så mycket som ikväll på länge, haha, det behövdes !

Ska lyssna på härlig musik nu sista bra-gratis-spotify halvtimmen, hihi. Godnatt sen!

blää


BMI test


Klicka på bilden för att komma till sidan och testa dig själv! :)

Jag tänker inte gå upp nå kilon här heller.


jag har tråkigt

Namn: Josefine Olsson
Piercingar: ingen
Tatueringar: ingen
Längd: 154-155
Skostorlek: 36-37
Hårfärg: typ, mörkblond
Är du kär i någon: ja
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ja det gör jag
Tänker du på självmord: nej
Tycker andra att du är attraktiv: fråga inte mig :P
Använder du droger: nej
Röker du: Nej
Vilket Shampoo använder du: wella oftast ;) 
Vilken parfym använder du: olika
Vad är du rädd för: höjder, mörker och att bli lämnad ensam
Gillar du att tvätta: jag tvättar inte
Gillar du Berg-och-Dalbana: det beror helt på

SENASTE..
Film du hyrde: kommer inte ihåg
Film du köpte: kommer inte ihåg
Låten du lyssnade på: Mohombi - coconut tree
Låten du hade på hjärnan: cody simpson - iYiYiY
Personen du ringde: elin lingvall
Tv program du tittade på: ronja rövardotter :D hahaha
Personen du tänkte på: mamma

HAR DU NÅGONSIN:
Gråtit över en pojke: ja
Gråtit över en flicka: Ja
Ljugit för någon: ja
Varit i slagsmål: inte allvarligt, bara på skoj 
Blivit arresterad: nej

ANTAL..
Gånger du varit kär: typ några gånger kanske
Gånger ditt hjärta brustit: fyra gånger, typ.
Hjärtan brustit på grund av dig: vet inte
Tjejer du kysst: typ ingen, hehehe, lite småpussar nångång kanske ;)
Gånger ditt namn varit med i tidningen: jag vet inte
Ärr du har på kroppen : några stycken

SENASTE..
Bok du läste: I taket lyser stjärnorna
Personen du fick mail av: voddler
Personen du fick brev av: ingen aning 
Personen du fick sms av: felicia ågren
Gången hela din familj åt middag tillsammans: igår
Saken du köpte: ett linne
Vad har du gjort idag: Lyssnat på musik och handlat med mamma
Var det kul: inte särskilt
Hur tidigt stiger du upp: 6 på vardagar och från 9-10 på helger
Gillar du att slåss: nej
Vad ska du göra idag: "fira" sista april med Jossan och Pauline
Är du seriös: hehe, ja rätt ofta ;)
Vad är du allergisk mot: massvis
Var har du ont: ryggen
Använder du hårspray: inte ofta
Kan du stå på händer: haha nej tror inte det
Favorit serie: buffy

Håkan Hellström eller The Ark: the ark 
Bright eyes eller Lars Winnerbäck: jag vet inte
Salt eller socker: Salt
Gillar du ketchup: jarå
Är du glad nu: det kan man väl säga
Var du glad igår: ja det var jag
Känner du nån som jobbar på sjukhus: ja
Vad dansar du till: Musik
Stockholm är: en stad, sveriges huvudstad ?
Göteborg är: en stad det med
Kan du sjunga: haha nee
Mer värt än guld: vänner och familj, kärlek och lycka
Spaghetti eller makaroner: makaroner
Ett land jag helst vill besöka: USA såklart !

Hittade värsta söta kollaget som Pauline skickat till mig för längesen :)


I love you..

Tjaaaao ! Har vart i skolan idag och det var ju lite najsigt med härligt väder och så. Har sedan tillbringat hela eftermiddagen med Jossan, Oliver och Casper ♥ vi va lite här och var, mest hemma hos Casper först och sen åkte vi på bio - Thor. Den var väl bra och så :)
Ska lyssna på musik nu och chilla lite bara, härligt med fredag är det också kan jag säga !
pussss ;*


26/4 - 11 ♥

Jag älskar dig hjärtat. Det är bara i dina ögon som jag kan drunkna och det är bara ditt leende som kan få mig att smälta. Du är så bra på alla sätt !


tonight I'm gonna be a little selfish



Åker på dansen snart också hörs vi någon annan gång snart!
Btw, ryggen är bättre nu ♥


ont i ryggen

Hej på er. Har haft en rolig dag med Elin, Felicia och Maja. Vi körde kubb och sen gick vi hem till Maja och spelade kort, sen vattenpoker ;) det gick ju lite som det gick, haha.
Är hemma för käk nu, har värmt en sån där kuddsak som jag kan ha över ryggen för nu har jag hur ont som helst, kan knappt gå. Ska gå till skolsköterskan imorgon då det är skola också.
Skulle ha varit med Jossan, Oliver och Ogge ikväll men då måste jag gå till Jossan och sen gå tillbaka hem ikväll och det vill jag helst inte göra, så med dåligt samvete får jag vara kvar med trevliga människor här i vallhov.


bild från förra sommarn.


SVAREN PÅ FRÅGESTUNDEN

Postat av: anonym
är du oskuld?

svar: Ja det är jag.

Postat av: mia
vilka bloggar kollar du dagligen?
vem är din förebild?
vad vill du bli när du blir äldre? :)

svar: 1. Jag har bloglovin, så jag skriver dom som jag följer där.
http://linasandstrm.blogg.se
http://angeeliicaa.blogg.se
http://fannyyysblogg.blogg.se
http://jennhyolsson.blogg.se
http://hnny.blogg.se
http://pme.blogg.se
http://ppaulinehhansen.devote.se
2. Jag vet inte om jag har någon förebild, jag försöker bara göra det bästa av min situation och mitt liv hela tiden :)
3. Jättesvår fråga. Kanske något med dans, kanske något med hud & hår-vård, jag vet faktiskt inte ;)


Postat av: anonym
du är väldigt cool e JÄTTE SNYGG! jag tror jag e kär i dej..... min fråga e vet du vem jag e? :\ <3333333333333333333333333333333

svar: Först och främst så måste jag tacka så mycket för den kommentaren, typ hur söt som helst ;) och sen så antar jag att jag vet vem du är eftersom du sa det och då kan jag bara säga att du kanske ska lägga ner detta när du har en flickvän ;)
puss pårej , hehe :))


Postat av: elin nord! :)
1. vad är det bästa med dig själv?
2. vem är din/dina bästa vän/vänner?
3. vad är din största dröm?
4. hur fixar du dig på morgonen?
5. har du något/några djur? :)

svar: 1. Jag vet faktiskt inte, fråga andra? :D hehe, nej men det jag tycker är väl att jag har lätt för att skratta och det tycker jag om, för jag älskar att skratta.
2. Jag måste nog säga Jossan och Elin L ♥
3. Jag har många drömmar och den största är väl såklart att få leva ett friskt liv, men jag drömmer också om att få dansa någonstans riktigt häftigt på tv ;))
4. Jag duschar, borstar håret, torkar håret, sätter upp håret, använder rengöringssaker i ansiktet och på ryggen, smörjer in mig, plattar håret, klär på mig, kanske sminkar mig lite och ja, det är väl typ det.
5. Jag har en liten dvärghamster som heter Snuffsi!




Postat av: anonym
vad andvänder du för smink dagligen ?

svar: Det är absolut olika. Men typ alltid mascara, ibland foundation och ibland puder, nu när det är sommar vill man ju inte ha massa smink på sig när man ska vara ute i solen, så det beror på vad det är för dag och vad jag ska göra. Så dagligen funkar inte riktigt för mig, jag har bara mascara dagligen isf ;d


Hoppas att ni fick svar på era frågor! :)
puss

Maria Mena - You're The Only One ♥



Well I saw you with your hands above your head
Spinning around, trying not to look down
But you did, and you fell, hard on the ground
Then you stumbled around for a good ten minutes
And I said I'd never seen anyone look so dumb before
And you laughed and said I still know how to turn you on though

You're the only one who
Drags me kicking and screaming through fast dreams
You're the only one who
Knows exactly what I mean

And I probably forgot to tell you this
Like that time when I forgot to tell you about the scar
Remember how uncomfortable that made you feel?
See you're not what I expected
But you're the only one who knows how to handle me
And you're such a great kisser and I know that you agree

You're the only one who
Drags me kicking and screaming through fast dreams
You're the only one who
Knows exactly what I mean

I hope you can forgive me for that time
When I put my hand between your legs
And said it was small
Cuz its really not at all
I guess there's just a part of me that likes to bring you down
Just to keep you around
Cuz the day that you realize how amazing you are
You're gonna leave me

You're the only one who
Holds my hair back when I'm drunk and get sick
You're the only one who
Knows exactly what I mean

You're the only one who
Drags me kicking and screaming through fast dreams
You're the only one who
Knows exactly what I mean

Exactly what I mean

Well I saw you with your hands above your head
Spinning around, trying not to look down
But you did, and you fell, hard on the ground


Do somethin'

Snacka om att den här låten väcker minnen, så många gånger som jag och Pauline har dansat till den här hemma hos henne :')


klantarsel


De svåra tiderna kommer att upphöra och glädje kommer ersätta dem.

Godmorgon.


GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN!
Klicka på bilden här under och ställ en liten fråga :)


tidsfördriv

OM DIG
Namn - Josefine Olsson
Smeknamn - jossan, bosse 2, smurflisa ? haha
Bor - sandviken
Syskon - 1 storasyster
Ålder - 13  
Ögonfärg - blå-gröna typ
Längd - 154
Sko storlek - 35-36-37
Höger eller vänsterhänt - höger
Hårfärg - mörkblond, eller nåt
Födelseort - gävle

DAGENS:
Låt - yeah x3 eller vad den heter ;) haha
Saknad - en pojke
Kläder - tights, linne och en trekvartsärmad-tröja typ
Göra sen - jag vet inte
Godis - inget

SVARA ÄRLIGT:
Tycker du om godis - ja
Hur många gånger i veckan äter du godis - ganska ofta tyvärr x))
Äter du oftast nyttig mat - jarå
Tycker du att du själv är söt/snygg - ibland
Brukar du skratta för dig själv - ja, haha
Du ger mycket komplimanger till andra - jarå
Är du nöjd med ditt förnamn - japp
Tycker du att du själv är smart - oftast, haha
Vad är det sämsta hos dig - jag vet inte riktigt.
Vad är det bästa hos dig - det vet inte jag, fråga inte mig
Har du bra självförtroende - ibland då typ, hehe
Hur många timmar om dagen sitter du vid datorn - olika
Du tycker om att vara med det andra könet? - ja
Känner du dina grannar - haha, typ inte
Gillar du skolan - ja
Har du någon gång skolkat - lite smått sådär, inte nå allvarligt ;)
Spelar du något instrument - nej
Sporter/aktiviteter har du gått i - dans och gympa när jag var liten
har du några tatueringar - nej
Hur många gånger tittar du dig i spegeln per dag - ofta x) haha
Tycker du om djur - beror på vilka
Vill du gifta dig - ja
Vill du ha barn - ja

BRUKAR DU...
Sova - ja
Ta mediciner du inte borde ta - nejj
Snusa - nej
Klä dig i svart - ja
Lita på folk - jarå
Drömma mardrömmar - det händer väl
Gå i skolan - ja
Gå i kyrkan - nej
Ljuga - nerå
Vilja dö - nej, glad för att få leva såhär bra.

HAR DU NÅGONSIN
Varit kär: ja
Skolkat: ja, fast inte allvarligt och mycket som sagt.
Sovit utomhus: i tält ? :P
Sett en död människa: ja
Rökt: nej
Snusat: nej
Använt droger: nej
Druckit alkohol: testat
Druckit så mycket att du har spytt: nej
Retats: ja
Gjort bort dig rejält? - haha, jaa
Varit medvetslös: tror inte det
Strulat med nån riktigt ful: nej
Strulat med fler än 50 pers: nej
Strulat med fler än 10 pers på en kväll? nej
Gjort något riktigt dumt? ja
Gjort något du verkligen ångrar? ja
Varit nykter på nyårsafton? ja
Åkt ambulans? nej
Åkt polisbil? nej
Gjort nåt olagligt? ja
Blivit polisanmäld? nej
Slagit ner någon? inte allvarligt :)) 
Skämts över dina föräldrar? ja
Sagt jag älskar dig och menat det? ja
Dricker du? nej
Vilka kläder sover du i? typ hotpants eller vad det heter, och linne ;)
Har du varit kär i någon du inte haft chans på? ja

HAR DU UNDER DEN SENAST MÅNADEN
Druckit alkohol: nej
Rökt: nej
Snusat: nej
Tagit droger: nej
Kysst någon: nej
Sovit tillsammans med någon av det motsatta könet: nej
Sovit bredvid någon av samma kön: ja
Badat utomhus: nej
Bakat: nej
Velat dö: nej

ÄR DU...
Snäll - jadå :)) hihi
Snygg - absolut
Söt - alltid, haha
Kort - ganska
Klantig - haha ja, värsta klumpeduns :')
Vig - nej

THIS OR THAT
Cider/öl: cider
Pepsi/cola: cola
Jordgubbar/blåbär: jordgubbar
Tv/film: film
Gitarr/trummor: gitarr
Adidas/nike: adidas

ÄRLIGHET:
Ditt äldsta hångel? -
Vad tycker du om kärlek? ibland underbart, ibland bara skit
När kramade du någon sist? idag
Har du svårt för att bli kär? nej
Är du singel? ja
När fick du senast en komplimang? idag
Har du hånglat med någon av samma kön? nej


hejsan! Sitter på bussen påväg till valbo ...

hejsan! Sitter på bussen påväg till valbo med elin, så sjukt varmt är det kan jag säga (; puss och kram !


FRÅGESTUND !



Fråga allt och jag svarar! :))
det går bra att fråga anonymt också, men roligare att veta vem det är ju ;)


På onsdag eller torsdag får jag en ny mobil i brevlådan, äntligen! :))


Sony Ericsson X8


Jag klarar mig utan dig, men min värld vore så mycket bättre om du var här.



Så sjukt underbar ♥


Okej, det blir visst lite musik innan jag duschar ^^,


Kan inte ge dig allt du önskar men du vet att jag vill.

Hejsan. Mår så jävla bra, är så glad, samtidigt som jag bara skulle kunna lägga mig ner på golvet och gråta floder. Men nej, det ska jag inte göra.



Har varit ute typ hela dagen idag i alla fall, var i skolan först då och sen var jag med Jossan och Emma hemma hos Jossan, vi raggade oss med solbrillor och stekte på studsmatta ;) ashärligt jue, haha. Sen vid 4 åkte jag hem och var med Felicia, sen var Sofia och Elin med oss, vi åkte cykel och gick runt lite, stannade vi skolan och då kom Casper förbi och stannade med oss en liten stund. Var med Felicia en liten stund sen tills jag blev tvungen att gå hem för att jag fick så jävla ont i ryggen. Jag vet inte vad som har hänt men kan knappt gå eller böja på mig nu, vi får se hur det känns imorgon :/

Sitter här nu och lyssnar på depp-musik, ska se ett avsnitt B nu och sen sova. Imorgon ska jag vara med Elin ♥


KRAM

Har jag nämnt att jag älskar att kramas?


How do you say goodbye when you've hardly said hello?

Fuck it.


The worst kind of feeling.

Nu ska jag försöka installera webbis på min dator, vänta på att Elin ska komma hem och sen förhoppningsvis vara med henne!
Var hos tandläkarn idag också och då fick jag en tid den 25 maj då jag ska komma tillbaka och då kanske jag får ta ut tandställningen, annars kommer jag få ta ut den onsdag den 8 Juni, hoppas bara att det inte är på eller efter skolavslutningen! ♥ 


I miss you.


Inside out


Britney Spears - Inside out


10 sanningar om mig!

1. Jag är hur mörkrädd som helst.
2. Jag har gått ner nästan 4 kg på ca 2 veckor (trots att det där "låta bli godis i en månad" gick åt skogen).
3. Under denna vecka har jag varit väldigt lycklig.
4. Jag älskar mina vänner.
5. Jag är glad över att vara jag, äntligen.
6. Jag älskar att dansa.
7. Jag har inte varit kär i en kille på 2 år.
8. Jag älskar att ha på mig spagettilinnen hemma.
9. Jag blir jättelätt röd om kinderna.
10. Jag har aldrig velat dö.


svar ♥ kommentar



svar: Haha, det kan ju du fundera på ;)


DW ♥

Lyssnar på gamla låtar som jag har på min dator, hittade några låtar med han såkallad "hottis", haha :D






2 pokaler!





Jag blev såååå glad! Nästa tävling satsar jag på en första plats, trots att det inte kommer att bli ett skolmästerskap utan en... vad heter det...? ooo, jag glömmer alltid bort det :/ .... äh skitsamma, en tävling med hela sverige i alla fall, i Falun. Härligt blir det!

Tyvärr fick jag inga bilder på när vi dansar för att jag bara sagt åt mamma att filma, så vi får se om det kommer upp nå videos ;)


Bara för att jag inte har något bättre för mig.








Håret är krusat, maten är i magen. Snart är det dags, hihi, nu börjar det nästan pirra lite ^^,


Ändringar

Möter Sofia klockan 2 istället. Så krusar håret hemma nu istället.




Just idag är jag stark, just idag är jag lycklig.


Tävling imorgon!


fint, väldigt.

Detta + säkert mera ska jag ha med mig imorgon.
Ska skölja av ansiktsmasken snart och sen sover jag, godnatt!


RSS 2.0