Ibland vill jag bara vrida tillbaka tiden och ta tillbaka allt jag sa, så att du ska stå där som en idiot och snacka med dig själv.

Jag lyssnar på JB nu, påminner mig om Spanien och jag längtar dit och till sommaren som kommer. Hatar vintern, det enda bra är julafton, kanske min födelsedag också även fast den brukar vara rätt händelselös. Så hans röst och musiken bakom dunkar i hörlurarna, alla andra ljud runt omkring smälter bort och det enda jag hör är det jag vill höra, och tangenterna som knapprar. Jag önskar att det skulle ploppa till, det där ljudet när någon skriver något på facebook, sedan kommer texten på fliken upp ".... har skickat ett meddelande", den blinkar och det brinner i mig. Jag önskar att det vore en länk som kommit för att ta mig härifrån, ta mig i ide tills sommaren kommer och då tar mig den dit, bort härifrån och bara dit jag vill vara. Jag önskar att regnet ska sluta smattra mot rutan och istället ska lätta, tunna, snöflingor landa på fönsterrutan. De ska byta ut detta gula, fuktiga höstland till ett vitt, vackert vinterland.

Men önska hjälper inte, det tar mig ingenvart. Tårarna gjorde inget annat än att blöta ner mina kinder och min kudde, de hjälpte inte särskilt mycket, de fick mig bara att känna mig ännu mer patetisk. Så jag kanske önskar att jag gjort något annorlunda, tagit en krisväg, startat en låt och snurrat några varv, hoppat några hopp och gjort något för att få tankarna på annat. Nu lyssnar jag på
Britney Spears istället. Känner mig stark, för man lär sig av sina misstag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0